Θεωρητικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις
1944 – 1949: Πώς η Ελλάδα παρέμεινε στον ελεύθερο κόσμο, Τόμος Β΄
12,00 € 10,80 €
Θεωρητικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις
22,31 € 17,85 €
Περιγραφή
Βασικός σκοπός της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, είναι η καλλιέργεια ατόμων ικανών να κατανοούν τον τρόπο που λειτουργεί το περιβάλλον ως ολότητα, να προσεγγίσουν ολιστικά τα περιβαλλοντικά προβλήματα κατανοώντας τον πολύπλοκο και πολυεπίπεδο χαρακτήρα τους, να διερευνούν σε βάθος τόσο το σύστημα αξιών που τα προκαλούν όοο και τις επιλογές πού γίνονται οε ατομικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, να αναπτύσσουν στρατηγικές και να συγκροτούν δράσεις για την αντιμετώπιση τους. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού η περιβαλλοντική εκπαίδευση σήμερα είναι σημαντικό να χαρακτηρίζεται από προσεγγίσεις όπως η συστημικότητα, η οικοσυστημικότητα και η διεπιστημονικότητα. Παράλληλα να προωθεί την εποικοδομητική προσέγγιση της γνώσης, τη συνεργατική μάθηση, τη διαθεματικότητα, την καλλιέργεια αξιών, την ανάπτυξη της συστημικής και κριτικής σκέψης και να καλλιεργεί τη συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζονται και συζητούνται ως κεντρικές αρχές οργάνωσης του περιβαλλοντικού και παιδαγωγικού πλαισίου της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τη συμβολή της στην καλλιέργεια ατόμων ικανών να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας. Η Αναστασία Δημητρίου είναι Επίκουρος Καθηγήτρια Φυσικών Επιστημών και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ατό Τμήμα Επιατημών της Εκπαίδευοης οτην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης και διευθύνει το Εργαστήριο Έρευνας και Επικοινωνίας για το Περιβάλλον και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου. Σπούδασε Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Μετεωρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και διδακτορική διατριβή στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικά βιβλία στο πεδίο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, των περιβαλλοντικών και φυσικών επιστημών και έχει συμμετάσχει σε σχετικά ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα.
Πληροφορίες