1944 – 1949: Πώς η Ελλάδα παρέμεινε στον ελεύθερο κόσμο, Τόμος Β΄
12,00 € 10,80 €
Original price was: 37,10 €.29,68 €Η τρέχουσα τιμή είναι: 29,68 €.
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Περιγραφή
Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό σχολείο επιχειρεί με αργές διαδικασίες και αμφιταλαντεύσεις να απεγκλωβιστεί από τα αναχρονιστικά παιδαγωγικά χαρακτηριστικά του και να ανταποκριθεί στους στόχους και στις απαιτήσεις μιας εκπαίδευσης που θα το καταστήσει βιώσιμο και μοχλό για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης. Οι νέοι θεσμοί που έχουν εισαχθεί, όπως το Ολοήμερο Σχολείο, οι Καινοτόμες Δράσεις, τα Διαθεματικά Προγράμματα Σπουδών, τα προγράμματα της Ευέλικτης Ζώνης, τα νέα βιβλία με διαθεματικό περιεχόμενο, παρεμβαίνουν ολιστικά στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Οι θεσμοί αυτοί συνδέονται με ολιστική προσέγγιση της διδασκαλίας, με ομαδοκεντρική και συνεργατική διδασκαλία και μάθηση, με βιωματική μάθηση και μάθηση σε αυθεντικό περιβάλλον, με διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα στην παρεχόμενη γνώση, με προώθηση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, με τη συνάρτηση του μαθήματος τόσο με νέα γνωστικά αντικείμενα όσο και με τις καθημερινές εμπειρίες των παιδιών, με τη δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας για τους μαθητές ενδοσχολικής ζωής, με τη συνεργασία και συμμετοχή των γονέων σε κοινές δράσεις και με το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία και την έξοδο από μακροχρόνιο απομονωτισμό και αποξένωση από τον κοινωνικό του περίγυρο. Οι παιδαγωγικές αλλαγές που προτείνονται κάνουν απαραίτητη μια νέα προσέγγιση τόσο στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου όσο στο σχεδιασμό του σχολικού χώρου. Για όλους τους παραπάνω λόγους, στο βιβλίο αυτό επιχειρούμε να συνδέσουμε την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση –η οποία εκτός από φορέας καινοτομιών συνδεόμενων με την παιδαγωγική διαδικασία έχει αναδειχθεί και σε μέσο προώθησης ολιστικών σχολικών προσεγγίσεων– με την παιδαγωγική αναβάθμιση του υπαίθριου σχολικού χώρου. Να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν αξίες χώρου και ορισμένες βασικές γνώσεις για παρεμβάσεις στον υπαίθριο χώρο του σχολείου και για την καλλιέργεια και εκπαιδευτική αξιοποίηση των φυτών και να αναδείξουμε την αναγκαιότητα δημιουργίας συνεργασιών μεταξύ εκπαιδευτικής κοινότητας, ειδικών και τοπικής αυτοδιοίκησης για την αναβάθμιση του σχολικού χώρου.
Πληροφορίες